شرح وظایف

مشاور سئو

مشاوره سئو نقش مهمی در موفقیت شما در دنیای وب دارد. منظور از سئو کسب نتایج بهتر در موتور جستجوی گوگل است. گوگل دارای الگوریتم‌ها و استاندارد‌هایی است که بر اساس آن وب سایت‌های مختلف را رتبه‌بندی می‌کند. در حال حاضر مشاوره سئو موجب می‌شود که کسب و کار‌های آنلاین دارای مخاطبین واقعی شوند و افزایش مخاطبین باعث بالا رفتن میزان فروش و بهبود نرخ جذب تبلیغات می‌شود. با ما همراه باشید تا به زوایای مختلفی از این نوع مشاوره شامل خدمات، ویژگی‌ها، مزایا و... بپردازیم.

مراحل سئو سایت

مشاور سئو کیست؟

مشاوره سئو چیست؟ مشاور سئو به فردی اطلاق می‌شود که تسلط کامل بر فعالیت‌های مرتبط با سئو دارد. در دنیای امروز نیاز به سئوی سایت بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. زیرا کسب و کار‌های اینترنتی روز به روز در حال پیشرفت و گسترش هستند و رقابت بین آن‌ها بسیار زیاد شده است. انجام مشاوره سئو در کسب و کار‌های دیجیتالی بسیار ضروری است. یک مشاور حرفه‌ای به خوبی قادر به تجزیه و تحلیل، بررسی رتبه وب سایت و بهبود آن نزد گوگل، تحلیل محتوا و... می‌باشد و بر اساس استراتژی‌هایی که در این زمینه وجود دارد به شما کمک می‌کند تا از رقبای خود جلو بزنید و به جایگاه خوبی نزد گوگل برسید. واقعیت این است که موتور جستجوی گوگل بسیار باهوش‌تر از آن است که تصور می‌کنید! در ادامه مطلب با مفهوم این جمله بیشتر آشنا خواهید شد. همزمان با رشد اینترنت در جوامع مختلف، شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از صاحبین مشاغل، بخشی از کسب و کار خود را وارد دنیای اینترنت می‌کنند و محصولات و خدمات خود را از طریق راه‌اندازی وب سایت به مشتریان خود ارائه می‌دهند. دنیای وب و حوزه دیجیتال از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است که برای بهره‌مندی از آن باید دارای یک راهنما به نام مشاور سئو باشید.

چرا به خدمات مشاوره سئو نیاز داریم؟

برخی از افراد بجای استفاده از خدمات مشاوره به جستجو در اینترنت می‌پردازند و تلاش می‌کنند که راه‌های سئو کردن سایت را پیدا کنند. یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن هم این است که سئو یک پروسه است نه یک پروژه! به این معنی که سئو، کاری نیست که امروز آن را شروع کنید و فردا به اتمام برسانید. بلکه باید در طول زمان آن را نگهداری و حفظ کنید. اصول و قواعد مرتبط با سئو دائماً در حال تغییر است و ممکن است الگوریتمی که امروز کاربرد زیادی دارد و استفاده از آن می‌تواند باعث پیروزی شما بر رقبا شود فردا ارزش خود را از دست بدهد. پس بروز بودن و اطلاع از آخرین تکنولوژی‌های مربوطه از مهم‌ترین دلایل نیازمندی به خدمات مشاوره سئو محسوب می‌شود. افرادی که به عنوان مشاور سئو فعالیت می‌کنند خود را با آخرین تغییرات در این حوزه هماهنگ می‌کنند.
با استفاده از خدمات مشاور سئو می‌توانید مشتریان جدیدی برای کسب و کار خود جذب کنید و با ارائه خدماتی نوین اقدام به نگهداری و وفادار کردن آن‌ها کنید. وفادار کردن مشتری با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که توضیح آن در این مطلب نمی‌گنجد. از دیگر مواردی که نیاز ما را به خدمات مشاوره سئو محرز می‌کند این است که ما نیاز به ترافیک بیشتر برای وب سایت‌مان داریم و برای افزایش بازدید مطالب و فروش محصولات باید نرخ کلیک را بالا ببریم. اگر به دنبال برندسازی برای کسب و کار خود هستید باید به سئو کار خود اعتماد کنید. زیرا او از تجربه کافی در این زمینه برخوردار است و می‌تواند با استفاده از راهکار‌های مختلف شما را به خوبی به مشتریان بشناساند.

چرا به خدمات مشاوره سئو نیاز داریم
استراتژی سئو چیست

استراتژی سئو چیست؟

داشتن استراتژی برای سئو مهم‌ترین کاری است که باید در مرحله اول به آن توجه داشته باشید. برای شروع هر کاری، باید برنامه‌ریزی کنید و بر اساس آن جلو بروید تا به تدریج نشانه‌های موفقیت را ببینید! در واقع می‌توان گفت که محتوا از اصلی‌ترین بخش‌های یک وب سایت محسوب می‌شود. سایت بدون محتوا هیچ ارزشی ندارد. پس برای داشتن یک استراتژی عالی باید محتوای سایت را برنامه‌ریزی و سازماندهی کنید. چند مرحله برای تولید محتوای اثربخش در سایت وجود دارد که باید آن‌ها را به ترتیب انجام دهید.
کلمات کلیدی را می‌توان قلب سئو دانست. اولین قدم در اجرای استراتژی سئو این است که لیستی از موضوعاتی را که در رابطه با کسب و کار شما هستند و می‌خواهید راجع به آن‌ها در سایت محتوا قرار دهید یادداشت کنید. سپس با استفاده از ابزار‌هایی مانند Google Keyword Tool کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید. دومین قدم این است که بعد از پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط، اقدام به تولید کلمات کلیدی طولانی کنید. در این بخش به ذکر یک مثال می‌پردازیم که موضوع را بهتر برای شما نمایان کند.
تصور کنید فعالیت شما در حوزه ” سئو ” است. قطعاً واژه ” سئو ” جزء واژگان بسیار دشوار دسته‌بندی می‌شود و کسب رتبه عالی در گوگل توسط این واژه سخت است. اما می‌توانید عبارات کلیدی را بسازید که مربوط به حوزه سئو باشد. به طور مثال ” مزایای سئو برای وب سایت “. با انجام این کار، مخاطبین خود را هدفمندتر جذب خواهید کرد.

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

منظور از تحقیق کلمات کلیدی، پیدا کردن کلماتی است که در حوزه فعالیت شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. علی رغم تمام تغییر و تحولاتی که در الگوریتم‌های مختلف گوگل به وجود آمده هنوز هم کلمات کلیدی از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار هستند و محتوای سایت‌ها را تشکیل می‌دهند. تحقیق کلمات کلیدی بر عهده متخصصین سئو است.
برای آشنایی با عبارات و کلماتی که کاربران در اینترنت سرچ می‌کنند باید تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید. در غیر این صورت محتوایی تولید خواهد شد که هیچ کس به دنبال آن نیست و رتبه‌ای نیز در گوگل بدست نخواهد آورد. جالب است بدانید که اغلب وب سایت‌ها بدون تحقیق کلمات کلیدی شروع به تولید محتوا می‌کنند و همین امر سبب می‌شود که ۹۱ % از کل صفحات موجود در اینترنت هیچ ترافیکی از گوگل دریافت نکنند. انجام تحقیق کلمات کلیدی به نحو احسن تأثیر بسیار چشمگیری در موفقیت شما دارد و به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های استراتژی سئو محسوب می‌شود. قطعاً مشاوره سئو این نکته را برای شما روشن‌تر خواهد کرد.
شاید این سؤال در ذهن شما به وجود آمده باشد که تحقیق کلمات کلیدی چه کمکی به سایت می‌کند؟ در پاسخ باید بگوییم که انجام این کار به شما کمک می‌کند که بفهمید کسب رتبه در این واژه چقدر دشوار یا آسان است؟ بعد از کسب رتبه در گوگل، به طور روزانه چقدر ترافیک دریافت می‌کنم؟ بهترین نوع محتوا برای این کلمه کلیدی چیست؟

ویژگی‌های مشاور سئو خوب چیست؟

اگر مطلبی که در مقابل شما قرار دارد را به خوبی مطالعه کرده باشید قطعاً می‌دانید که یک مشاور سئو خوب چه ویژگی‌هایی دارد. مشاور سئو باید به خوبی کلمات کلیدی مرتبط با حوزه شما را بداند و به بررسی آن‌ها با رقبای شما بپردازد. یک مشاور حرفه‌ای و با سابقه به خوبی می‌داند که شما نمی‌توانید در یک زمان کوتاه مثلاً ۱ ماه به رتبه عالی در گوگل برسید حتی اگر بهترین نوع محتوا را تولید کنید. زیرا سابقه او ثابت کرده که بدست آوردن رتبه عالی در گوگل نیاز به زمان دارد. اگر با شخصی روبرو شدید که خود را سئوکار معرفی می‌کند و قول می‌دهد که در عرض ۱ ماه شما را به یک رتبه خوب می‌رساند بدانید که با یک سئوکار سیاه روبرو هستید.

افرادی که در حوزه سئو تحقیق می‌کنند و یا در این زمینه فعال هستند می‌دانند که سئو به سه دسته سفید، خاکستری و سیاه تقسیم‌بندی می‌شود که هر کدام از این واژگان دارای تعاریف مربوط به خود هستند. برای طولانی نشدن مطلب فقط به سئوی سیاه اشاره می‌کنیم. اگر یک سئوکار ادعا کرد که در مدت زمانی کوتاه می‌تواند رتبه شما را دگرگون کند نشان می‌دهد که قصد استفاده از ترفند‌هایی به منظور کلک زدن به گوگل را دارد و این موضوع به معنای سئوی سیاه است. استفاده از این ترفند‌ها سبب می‌شود که گوگل شما را به عنوان یک کلاهبردار بشناسند و نه تنها اقدام به جریمه کردن شما کند بلکه به طور دائم شما را از نتایج خود حذف کند. یک سئوکار خوب به تمام ابزار‌های سئو تسلط دارد و بسیار بروز می‌باشد. بررسی محتوا و رفع نواقص آن از دیگر ویژگی‌های سئوکار حرفه‌ای است.

سوالات متداول

واقعیت این است که تمام افرادی که در دنیای وب فعالیت می‌کنند برای اینکه در معرض دید کاربران قرار بگیرند باید در رتبه‌های اول گوگل ظاهر شوند. طبق تحقیقاتی که بر روی رفتار کاربران انجام شده نشان می‌دهد که درصد بالایی از کاربران، در صفحه اول گوگل و در ۳ لینک ابتدایی به هدف خود می‌رسند و نه تنها به صفحات بعد نمی‌روند بلکه به احتمال کمی وجود دارد که بر روی لینک پنجم به بعد نیز کلیک کنند. همین موضوع نشان دهنده اهمیت و مزایای مشاوره سئو می‌باشد.
مشاور سئو به دلیل تجربیاتی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ دارد به شما کمک می‌کند که بر رقبای خود فائق آیید و بتوانید در این کارزار به موفقیت نزدیک‌تر شوید. صرفه‌جویی در زمان و هزینه یکی دیگر از مزایای مشاوره سئو محسوب می‌شود زیرا فعالیت شما به طور هدفمند جلو خواهد رفت و می‌توانید ترافیک سایت و ورودی‌های آن را بالا ببرید.

مشاور سئو به شما کمک می‌کند که بر اساس استراتژی‌های موجود، سایت خود را بهینه‌سازی کنید و آن را رشد دهید. مشاور سئو در تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کند. به جرات می‌توان گفت که هیچ موفقیتی یک شبه بدست نمی‌آید. تمام وب سایت‌های مطرح در جهان مانند آمازون، علی بابا، دیجی کالا و… فعالیت خود را با گام‌های کوچک و آهسته شروع کردند و در مسیر پیش رو، خود را بزرگ و بزرگ‌تر کردند. پس شما هم می‌توانید به موفقیت برسید. فقط کافی است که اصولی جلو بروید!

تمام افرادی که در حوزه کسب و کار‌های دیجیتال فعالیت می‌کنند نیاز به مشاور سئو دارند. قطعاً استخدام افرادی با این عنوان نیازمند هزینه زیاد است. اما اگر در ابتدای راه قرار دارید توصیه می‌کنیم هر چند وقت یکبار با استفاده از خدمات وب سایت‌ها در حوزه سئو، اقدام به بررسی وضعیت سایت‌تان کنید تا از بروز مشکلات عدیده جلوگیری شود. هر چه کسب و کارتان بزرگ‌تر می‌شود نیاز شما به یک مشاور سئو بیشتر خواهد شد و باید او را به طور تمام وقت در کنار خود داشته باشید.

مشاور سئو وظایف مهمی بر عهده دارد که می‌توان به کسب رتبه خوب برای سایت اشاره کرد. این موضوع باید جزء دغدغه‌های همیشگی یک مشاور باشد. او نباید خود را از بخش بازاریابی جدا بداند و به منظور شناخت رقبا و آنالیز آن‌ها گام بردارد. همچنین او باید قادر به بهینه‌سازی صفحات مختلف سایت را داشته باشد. برجسته کردن کلمات کلیدی، حفظ چگالی کلمات کلیدی، استفاده از کلمات مرتبط، استفاده صحیح از تگ‌ها، انتخاب عنوان مناسب و…. از مهم‌ترین کار‌هایی است که مشاور سئو در راستای بهینه‌سازی صفحات وب انجام می‌دهد. همان طور که اشاره کردیم لینک‌سازی از سایت‌های معتبر از ارزش زیادی برخوردار است. زیرا این سایت‌ها می‌توانند ما را بهتر به گوگل معرفی کنند و ارزش ما را افزایش دهند.
برای راه‌اندازی وب سایت سیستم‌های مدیریت محتوای مختلفی وجود دارد که می‌توان به وردپرس، جوملا و… اشاره کرد. این سیستم‌ها دارای کد‌های آماده و از پیش تعیین شده هستند که راه‌اندازی سایت را در کوتاه‌ترین زمان امکان‌پذیر می‌کند. مشاور سئو باید به تمام این سیستم‌ها واقف باشد و اطلاعات کافی از آن‌ها داشته باشد.
در مشاوره سئو به خوبی متوجه می‌شوید که سئوکار باید از ابزار‌های مختلفی برای کار خود استفاده کند. او باید کار با تمام این ابزار‌ها را بدانید و به وسیله آن‌ها تلاش کند تا مشکلات مربوطه را شناسایی و رفع کند. به طور مثال بررسی ایندکس شدن یا نشدن سایت، آنالیز سایت، نرخ تبدیل، افزایش بازدید صفحات و… از مهم‌ترین وظایف مشاور سئو است.

راهنمایی جهت پیدا کردن کلمات کلیدی

یکی از خدماتی که مشاور سئو به شما ارائه می‌دهد راهنمایی در راستای پیدا کردن کلمات کلیدی است. بهترین نوع کلمات کلیدی، کلماتی هستند که رقابت زیادی برای آن‌ها وجود ندارد و از این طریق می‌توانید کاربران زیادی را جذب سایت خود کنید. رقابت کردن در کلمات دشوار تضمینی برای موفقیت شما نخواهد بود.

کمک کردن برای تهیه و انتشار محتوا

تهیه و انتشار محتوای عالی می‌تواند یکی از ستون‌های موفقیت شما در کسب و کار‌های دیجیتالی باشد. مشاوره سئو به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک محتوای کاربر پسند تولید کنید. محتوا‌های قابل انتشار در وب سایت به چند دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شوند که می‌توان به متن، فیلم و تصویر اشاره کرد. در حال حاضر رایج‌ترین نوع محتوا، متنی است. اما طبق تحقیقاتی که اخیراً صورت گرفته نشان می‌دهد که کاربران علاقه زیادی به محتوا‌های تصویری دارند و این مسأله به دلیل کم حوصله‌تر شدن آن هاست که در بخش قبل به آن اشاره کردیم.

راهنمایی در جهت استفاده از شبکه‌های اجتماعی

اگر می‌خواهید کاربران بیش از پیش با شما و کسب و کارتان آشنا شوند باید علاوه بر راه‌اندازی وب سایت اقدام به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی کنید. راه‌اندازی پیج در اینستاگرام، ایجاد کانال در تلگرام، توییتر و… سبب می‌شود تا کاربران از راه‌های مختلفی با برند شما آشنا شوند. یکی از مواردی که باید در طراحی سایت و امکانات مختلف آن در نظر داشته باشید این است که از آیکن‌های شبکه اجتماعی در کنار محتوا‌های خود استفاده کنید تا اگر کاربر محتوای مورد نظر را پسندید بتواند با کلیک بر روی یکی از شبکه‌های اجتماعی به راحتی آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارد. انجام این کار نه تنها باعث بهبود تجربه کاربری می‌شود بلکه می‌تواند ترافیک بیشتری نیز برای سایت شما ایجاد کند.

علاوه بر خدماتی که در خصوص مشاوره سئو بیان شد باید به مواردی از جمله راهنمایی در خصوص دریافت بک لینک‌های مؤثر، آموزش پیدا کردن بک لینک‌های مضر، کمک به پیدا کردن مشکلات سئو و آشنایی با الگوریتم‌های جدید سئو اشاره کرد.