بهترین ابزارهای سئو در سال ۲۰۲۲

در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین و موثرترین ابزارهای سئو در سال ۲۰۲۲ آشنا کنیم. سئو همواره به عنوان یکی از ضروری‌ترین مهارت‌هایی محسوب می‌شود که در حوزه دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. سئو به معنای اجرای تکنیک‌هایی بر اساس الگوریتم‌های گوگل است که می‌تواند رتبه شما را در نزد این مرورگر بهبود دهد. قطعا استفاده صحیح از ابزارهای سئو می‌تواند نتایج بسیار چشمگیری را نصیب شما کند.

چرا از ابزارهای سئو استفاده می‌کنیم؟

یکی از دلایلی که به سراغ استفاده از ابزارهای سئو می‌رویم این است که گاهی اوقات اجرای تکنیک‌ها به تنهایی نمی‌تواند به بهبود رتبه شما کمک کند و نیاز به ابزارهایی دارید تا بدانید که موتورهای جستجو چگونه سایت شما را مشاهده می‌کنند و بر اساس آن استراتژی مورد نظر خود را تغییر دهید. ابزارهای سئو به صورت رایگان و پولی در اختیار شما قرار می‌گیرند و به منظور بررسی بخش‌های مختلف سایت کاربرد دارند. برخی از آن‌ها در راستای سئوی خارجی و برخی دیگر سئوی داخلی فعالیت می‌کنند. معمولا کارشناس سئو با تمام این ابزارها آشنایی دارد و می‌تواند به شما کمک کند که بهترین آن را انتخاب کنید. در حال حاضر مشاوره سئو یکی از بهترین روش‌ها برای موافقیت در حوزه کسب و کارهای دیجیتال است.

بهترین ابزارهای بهینه‌سازی سایت

بهترین ابزارهای بهینه‌سازی سایت

در حال حاضر ابزارهای زیادی وجود دارند که می‌توان لقب «بهترین» را به آن‌ها بخشید. اما در این بخش به معرفی ابزارهایی اشاره می‌کنیم که در حوزه خود بهترین هستند. به طور مثال برخی از ابزارها در زمینه لینک‌های خارجی شما را راهنمایی می‌کنند و وضعیت سایت را از این جهت مورد بررسی قرار می‌دهند. برخی دیگر از ابزارها به منظور آنالیز و تست سرعت سایت در اختیار شما قرار می‌گیرند. در ادامه با معرفی ابزارهای مختلف به شما کمک می‌کنیم تا در تمام حوزه‌ها بتوانید اقدام به بررسی وضعیت سایت و رفع ایرادات موجود کنید. قطعا بعد از مطالعه این مطلب، استراتژی شما در اجرای سئو تغییر خواهد کرد.

Ahrefs بهترین ابزار برای آنالیز لینک‌های خارجی

Ahrefs به عنوان یکی از بهترین ابزارهای سئو شناخته می‌شود. هنگامی که از این ابزار استفاده کنید به راحتی متوجه می‌شوید که کدام یک از بخش‌های وب سایت نیاز به بهینه‌سازی دارد. یکی از نکاتی که بعد از کار با این ابزار متوجه آن خواهید شد این است که می‌توانید از بک لینک‌های رقبا برای برند خود استفاده کنید. علاوه بر آن این ابزار به شما کمک می‌کند تا بیشتری پیوندها و لینک‌ها را برای مطالب درون سایت پیدا کنید. یافتن پیوندهای خراب و صفحاتی که به دلیل ارورهای مختلف نظیر ارور ۴۰۴ باز نمی‌شوند از مواردی هستند که باید اقدام به بازسازی آن‌ها کنید. وجود لینک‌های خراب سبب می‌شود تا کاربران اعتماد زیادی به سایت شما نکنند و به عنوان یک امتیاز منفی نزد گوگل تلقی خواهد شد.

Google Search Console

Google Search Console

Google Search Console از ابزارهای سئو محسوب می‌شود که توسط بزرگ‌ترین سئوکاران دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به عنوان یک وب مستر جدید قصد شروع فعالیت دارید باید قدم‌های خود را بر اساس اطلاعاتی که Google Search Console در اختیار شما قرار می‌دهد بردارید. در هنگام استفاده از این ابزار فرقی نمی‌کند که سایت شما بزرگ است یا کوچک، تازه راه اندازی شده یا قدمت زیادی دارد. بلکه این ابزار می‌تواند تمام بخش‌ها و جوانب سایت را بررسی کند و اطلاعات مفیدی را ارائه دهد.

مواردی از جمله لینک‌های منفی، افت بازدید صفحات مختلف، میزان نرخ کلیک، نرخ پرش، عدم ریسپانسیو بودن و… توسط Google Search Console به ما نمایش داده خواهد شد. برخی از سایت‌ها به دلیل‌عدم رعایت استانداردها و الگوریتم‌ها دچار گوگل پنالتی می‌شوند. شما می‌توانید بعد از رفع اشکالات اسپم، یک درخواست تجدید نظر در Google Search Console ارسال کنید و از گوگل بخواهید که به طور مجدد وب سایت شما را ایندکس کند. قطعا اگر مشکلات را رفع کرده باشید رتبه شما در ایندکس بهتر خواهد بود.

google page speed insights: بهترین ابزار انالیز سرعت سایت

ابزار google page speed insights از ابزارهای سئو در حوزه تست و آنالیز سرعت سایت می‌باشد. این ابزار بر اساس شاخص‌های ثابت می‌تواند عملکرد و راندمان وب سایت شما را بررسی کنید و بین ۰ تا ۱۰۰ برای شما امتیاز در نظر بگیرد. یکی از نکاتی که باید در هنگام استفاده از این ابزار در نظر داشته باشید این است که به دلیل تحریم‌هایی که بر علیه ایران وضع شده نمی‌توانید به طور مستقیم از این ابزار استفاده کنید بلکه لازم است قبل از هر کاری فیلترشکن خود را روشن کنید تا آی پی ایران را نمایش دهد. عوامل مختلفی در کاهش سرعت سایت دخیل هستند که در مطالب گذشته به آن‌ها پرداختیم اما برای تکمیل بحث باید به مواردی از جمله حجم زیاد تصاویر، استفاده از افزونه‌های غیر ضروری و… اشاره کنیم.

SEMRush: بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

SEMRush: بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

یکی دیگر از ابزارهای سئو، SEMRush می‌باشد. گزارشاتی که این ابزار در اختیار شما قرار می‌دهد بر اساس عملکرد دامنه و صفحات مختلف آن است. این ابزار منابع بی‌شماری دارد که به شما کمک می‌کند تا تحقیق کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کسب و کار خود را به بهترین نحو انجام دهید. همان طور که می‌دانید تحقیق کلمات کلیدی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اگر یک سایت از نظر سرعت و بهینه‌سازی در ایده آل‌ترین حالت خود باشد اما نتواند محتواهایی بر اساس کلمات کلیدی مرتبط تولید کند هیچ جایگاهی نزد گوگل نخواهد داشت.

ابزار SEMRush می‌تواند میزان جستجوی ماهانه کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کسب و کار را تعیین کند و اولویت استفاده از هر کدام را نمایش دهد. در گزارشاتی که توسط این ابزار ارائه می‌شود می‌توانید بک لینک‌هایی را پیدا کنید که سایر وب سایت‌ها به شما داده اند.

KWFinder: بهترین ابزار کیورد ریسرچ

اگر به دنبال ابزارهای هستید که به وسیله آن کلمات کلیدی بلند را پیدا کنید ابزار KWFinder برای شما مفید خواهد بود. در بسیاری از مواقع لازم است که تولید محتوای یک سایت بر اساس کلمات یا عبارات بلند انجام شود زیرا تاثیر زیادی در سئو خواهد داشت. ابزار KWFinder علاوه بر این موضوع می‌تواند در تحلیل بک لینک‌ها و تعیین رتبه نیز به شما کمک کند. جالب است بدانید که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار این است که به شما ایده‌هایی به منظور استفاده از کلمات کلیدی ارائه خواهد داد.

Moz Pro: آنالیز لینک‌ها و کیورد ریسرچ

Moz Pro: آنالیز لینک‌ها و کیورد ریسرچ

Moz Pro یکی از ابزارهای سئو می‌باشد که می‌توانید آن را به راحتی در مرورگر گوگل کروم نصب کنید و از خدمات آن بهره‌مند شوید. Moz Pro از ابزارهای تخصصی برای سئوکاران محسوب می‌شود که می‌توانند اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در خصوص عملکرد وب سایت دریافت کنند. Moz Pro به طور همزمان و همگام با آپدیت‌های الگوریتم‌های گوگل جلو می‌رود و می‌توانید آن را به عنوان یکی از بروزترین ابزارها در نظر داشته باشید.
اگر به دنبال توصیه‌هایی برای کلمات کلیدی یا خزیدن در سایت هستید این ابزار برای شما مفید خواهد بود. یکی از امکاناتی که افزونه Moz Pro در اختیار شما قرار می‌دهد این است که می‌توانید از آن برای هر کدام از صفحات وب سایت به طور جداگانه استفاده کنید. Moz Pro یک ابزار پولی است اما می‌توانید از ابزار رایگان آن به نام Moz Bar نیز استفاده کنید.

Ubersuggest: برترین ابزار کیورد ریسرچ و کیورد ترکینگ

از ابزارهای سئو که توسط فردی به نام نیل پاتل توسعه و گسترش پیدا کرده می‌توان به ابزار Ubersuggest اشاره کرد. این ابزار کاملا رایگان است و به شما کمک می‌کند تا تحقیق کلمات کلیدی و هدف آن را به خوبی انجام دهید. منظور از هدف نمایش کلمات کلیدی همان SERP است که به عنوان یک اصطلاح رایج میان سئوکاران شناخته می‌شود. این ابزار به شما در یافتن کلمات کلیدی کوتاه تا بلند کمک می‌کند.

Woorank: بهترین ابزار آنالیز سئو داخلی

اگر به دنبال یک ابزار هستید تا عملکرد وب سایت در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام را بررسی کنید باید به سراغ ابزار Woorank بروید. Woorank می‌تواند با استفاده از روش‌های سئو، بررسی و تحلیل سایت را به طور عمیق انجام دهد. هر گزارشی که توسط آن ارائه می‌شود شامل ۸ بخش است که می‌توان به چک لیست بازاریابی، نرخ کلیک، بهینه کردن سایت برای موبایل و… اشاره کرد.

Majestic: ابزار آنالیز لینک‌های خارجی

Majestic: ابزار آنالیز لینک‌های خارجی

Majestic جزو ابزارهای سئو به شمار می‌رود که دارای دو نسخه پولی و رایگان است. قطعا برای استفاده از خدمات بیشتر باید با پرداخت هزینه از نسخه پولی استفاده کنید. یکی از ویژگی‌هایی که در خصوص این ابزار وجود دارد این است که از داده‌های شخص ثالث استفاده نمی‌کند. بلکه قابلیتی را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید به طور مستقیم IP سایت‌هایی که به سایت شما یا رقبا لینک داده‌اند را پیدا کنید.

Google Trends

اگر در حوزه سئو فعالیت می‌کنید قطعا تا به حال نام ابزاری به نام Google Trends را شنیده اید. این ابزار به شما نشان می‌دهد که میزان محبوبیت یک موضوع و سرچ آن توسط کاربر در طول زمان چگونه بوده است. به طور مثال در برهه‌ای از زمان سرچ درباره ویروس کرونا شدت گرفته بود اما امروزه میزان سرچ آن کمتر شده است. شما با وارد کردن کلمه کلیدی و بازه زمانی مورد نظر در این ابزار اطلاعات لازم را بدست آورید. در این بخش یک توصیه مهم به شما عزیزان داریم و آن هم این است که از تولید محتوا برای موضوعاتی که محبوب آن‌ها کم شده اجتناب کنید. بهتر است به سراغ محتواهای سبز بروید. منظور از محتوای سبز، محتوایی است که تاریخ انقضاء ندارد و همیشه سرچ می‌شود.

SEOQuake: افزونه رایگان کروم، آنالیز سایت در کوتاه‌ترین زمان

SEOQuake: افزونه رایگان کروم، آنالیز سایت در کوتاه‌ترین زمان

SEOQuake یک افزونه رایگان برای گوگل کروم شناخته می‌شود که می‌تواند مواردی همچون لینک‌های داخلی و خارجی وب سایت را بررسی کند و نحوه عملکرد شما را در برابر رقیبان مقایسه کند. محیط کاربری آسان این افزونه به شما کمک می‌کند تا به راحتی با آن کار کنید.

Screaming Frog: نرم‌افزار کرالر سایت

از دیگر ابزارهای سئو که از نظر تکنیکال جزو بهترین‌ها می‌باشد ابزار Screaming Frog است. فقط کافی است تا آدرس سایت خود را در بخش مورد نظر وارد کنید تا تمام مواردی که شامل مشکلات فنی و سئو می‌باشد را دریافت کنید. روند تجزیه و تحلیل با این ابزار بسیار ساده است و می‌تواند گزارش را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما ارائه دهد. امکان ساخت نقشه سایت از دیگر ویژگی‌های این ابزار به شمار می‌رود.

gtmetrix: آنالیز سرعت سایت

Gtmetrix از ابزارهای بسیار سریع محسوب می‌شود که می‌تواند تست سرعت سایت و آنالیز آن را برای شما انجام دهد. در این ابزار بخش‌های مختلف سایت که سبب کاهش سرعت شده‌اند نمایش داده می‌شوند. به طور مثال کدها، تصاویر، فیلم‌ها و… را در صورت نیاز به بهینه‌سازی در قالب یک گزارش و لیست ارائه می‌کند و شما باید اقدام به بهینه‌سازی بخش‌های مختلف سایت کنید.

دسته بندی
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *